8 de març: Dia Internacional de la Dona

08-03-2018

El 8 de març és una data per reivindicar els drets de les dones en els diferents àmbits de la vida. Finalitzar amb la discriminació en les empreses, impulsar la corresponsabilitat entre dones i homes en tots els aspectes i eradicar la violència de gènere haurien de ser els objectius principals. Però no únicament de les dones, sinó de tota la societat, i per tant, de les institucions que hi formem part activa.

El Col-legi de Gestors Administratius de Catalunya no pot quedar-se al marge d’aquesta reivindicació legítima. Una reivindicació que sens dubte pot celebrar els avenços aconseguits en les últimes dècades però que encara té un llarg camí per davant, un camí que ens portarà a la igualtat entre gèneres i per tant, a una societat més justa i més plena.

Els gestors administratius també tenim un paper fonamental en aquesta qüestió. Està a les nostres mans, per responsabilitat professional i social, fer valer els nostres coneixements en l’assessorament d’empreses i particulars per transmetre les polítiques d’igualtat e incentivar la seva aplicació: De les dones per reivindicar els seus drets i de les organitzacions perquè les integrin de forma natural a la seva activitat. La nostra perspectiva global en els àmbits fiscals o laborals ens situen com una peça clau en aquest engranatge tan necessari.

La nostra professió és un exemple clar del fet que hem avançat molt, malgrat que encara no és suficient. Avui dia, el 40% del cens col-legial està format per dones, una xifra que ha anat creixent en les últimes dècades i que ja està a prop d’assolir la paritat.

Tota persona, tot professional, s’ha de mesurar pels seus valors i no pel gènere amb què ha nascut.

C/ Alcalde Areny 6, 1r