L’ECONOMIA I L’EMPRESAPROFESSIONALS DEL DRET, L’ECONOMIA I L’EMPRESA
banner 1 banner 2 banner 3 banner 4 banner 5
sóc a > notícies actualitat
 
foto noticia

CORA a l'Agència Tributària

19-02-2014

El web de l'AEAT ha publicat a la seva pàgina d'inici un banner específic en relació amb l'Informe CORA en l'àmbit de l'AEAT .

A través del banner s'accedeix als següents continguts:

CORA a l'Agència Tributària

La Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (CORA) es va crear per Acord de Consell de Ministres de 26 d'octubre de 2012 i es va adscriure al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques a través de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques sent el seu president el subsecretari de la Presidència i el seu vicepresident la Subsecretaria del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.

Aquesta Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques es va estructurar en quatre subcomissions.

• Duplicitats administratives, amb l'objecte d'identificar i eliminar duplicitats i reforçar els mecanismes de cooperació entre administracions.

• Simplificació administrativa, dirigida a l'eliminació de traves burocràtiques i la simplificació de procediments en benefici dels ciutadans .

• Gestió de serveis i mitjans comuns, amb la finalitat d'identificar les activitats de gestió que, per ser similars, puguin exercir de forma centralitzada o coordinada , optimitzant els recursos públics.

• Administració institucional, focalitzada en l'anàlisi de la tipologia dels ens que componen les administracions públiques, i amb el propòsit d'abordar modificacions generals i actuacions singulars sobre entitats concretes.

Com a resultat dels treballs, CORA va elaborar un informe presentat al Consell de Ministres per la vicepresidenta del Govern i ministra de la Presidència i el ministre d'Hisenda i Administracions Públiques en data 21 de juny de 2013, amb un ampli conjunt de mesures dirigides a la millora, simplificació i optimització del funcionament de les administracions públiques.

El nombre total de mesures o propostes de reforma va aconseguir la xifra de 218 , de les quals 138 afecten a l'Estat ia les comunitats autònomes i 80 exclusivament a l'Administració General de l'Estat.

Finalment, el Reial decret 479/2013, de 21 de juny, va crear l'Oficina per a l'execució de la reforma de l'Administració, OPERA, amb l'objectiu de vetllar per l'execució de les mesures incloses en l'informe de la Comissió per a la reforma de les administracions públiques, assumir -ne el seguiment, impuls, coordinació i avaluació permanent, així com formular noves propostes.

• Temps mitjans de tramitació dels procediments més emprats en l'AEAT

• Mesures impulsades per l'Agència Tributària

En el document annex s'inclouen totes les referències publicades dins d'aquest banner.

Descarregar documentació:

 
 
Cerca el teu Gestor Administratiu
Seu Central

Plaça Urquinaona, 6. 6a planta.
08010 Barcelona
Tel.: 93 317 06 86.

Delegació GIRONA

C/ Santa Eugènia 11, 1r B
17005 Girona.
Tel.: 972 22 37 01

Delegació LLEIDA

Avinguda Joana Raspall 6, 1r
25002 Lleida.
Tel.: 973 28 81 37

Patrocinadors
  • Banc Sabadell
  • Egarsat Prevención
  • Mutualidad de Gestores Administrativos
  • Ferrer & Ojeda
  • Mútua General de Catalunya
Som membres de
  • ACCID
  • Fundación Empresa & Clima
  • Consejo General de Colegios de Gestores Administrativos de España
  • Intercol·legial
  • Gremi del Motor
  • Barcelona + Sostenible
Solidaris amb
  • Creu Roja
  • Fundación Once
 
Protectors de
  • Fundació Romea per a les Arts Escèniques
  • Òmnium Cultural
Col·laboradors
  • amec

Recomanacions per a l'us correcte del site, Firefox 7+, Internet Explorer 7+, Chrome, Adobe Reader X.

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació.
Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Més informació aquí.

ACCEPTAR