19-02-2014
El web de l'AEAT ha publicat a la seva pàgina d'inici un banner específic en relació amb l'Informe CORA en l'àmbit de l'AEAT .
A través del banner s'accedeix als següents continguts:
CORA a l'Agència Tributària
La Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques (CORA) es va crear per Acord de Consell de Ministres de 26 d'octubre de 2012 i es va adscriure al Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques a través de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques sent el seu president el subsecretari de la Presidència i el seu vicepresident la Subsecretaria del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques.
Aquesta Comissió per a la Reforma de les Administracions Públiques es va estructurar en quatre subcomissions.
• Duplicitats administratives, amb l'objecte d'identificar i eliminar duplicitats i reforçar els mecanismes de cooperació entre administracions.
• Simplificació administrativa, dirigida a l'eliminació de traves burocràtiques i la simplificació de procediments en benefici dels ciutadans .
• Gestió de serveis i mitjans comuns, amb la finalitat d'identificar les activitats de gestió que, per ser similars, puguin exercir de forma centralitzada o coordinada , optimitzant els recursos públics.
• Administració institucional, focalitzada en l'anàlisi de la tipologia dels ens que componen les administracions públiques, i amb el propòsit d'abordar modificacions generals i actuacions singulars sobre entitats concretes.
Com a resultat dels treballs, CORA va elaborar un informe presentat al Consell de Ministres per la vicepresidenta del Govern i ministra de la Presidència i el ministre d'Hisenda i Administracions Públiques en data 21 de juny de 2013, amb un ampli conjunt de mesures dirigides a la millora, simplificació i optimització del funcionament de les administracions públiques.
El nombre total de mesures o propostes de reforma va aconseguir la xifra de 218 , de les quals 138 afecten a l'Estat ia les comunitats autònomes i 80 exclusivament a l'Administració General de l'Estat.
Finalment, el Reial decret 479/2013, de 21 de juny, va crear l'Oficina per a l'execució de la reforma de l'Administració, OPERA, amb l'objectiu de vetllar per l'execució de les mesures incloses en l'informe de la Comissió per a la reforma de les administracions públiques, assumir -ne el seguiment, impuls, coordinació i avaluació permanent, així com formular noves propostes.
• Temps mitjans de tramitació dels procediments més emprats en l'AEAT
• Mesures impulsades per l'Agència Tributària
En el document annex s'inclouen totes les referències publicades dins d'aquest banner.
Descarregar documentació:
Plaça Urquinaona, 6. 6a planta.
08010 Barcelona
Tel.: 93 317 06 86.
C/ Santa Eugènia 11, 1r B
17005 Girona.
Tel.: 972 22 37 01
Avinguda Joana Raspall 6, 1r
25002 Lleida.
Tel.: 973 28 81 37
Recomanacions per a l'us correcte del site, Firefox 7+, Internet Explorer 7+, Chrome, Adobe Reader X.