L’ECONOMIA I L’EMPRESAPROFESSIONALS DEL DRET, L’ECONOMIA I L’EMPRESA
banner 1 banner 2 banner 3 banner 4 banner 5
sóc a > notícies actualitat
 
foto noticia

Aspectes problemàtics de les NEO

21-12-2011

El BOE del dia 16 de novembre de 2010 va publicar el RD 1363/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regulen supòsits de notificacions i comunicacions administratives obligatòries per mitjans electrònics en l'àmbit de l'Agència Tributària. Aquest nou sistema, el sistema de Notificacions electròniques Obligatòries (NEO), es basa en la utilització, en exclusiva, d'una adreça electrònica habilitada (DEH) que subministra l'Agència Tributària als obligats tributaris.

Els problemes de tota mena que el nou sistema porta incorporats, tant de tipus pràctic com de tipus jurídic, han portat a mobilitzar als Col·legis d'Advocats, Economistes, Gestors Administratius i Titulats Mercantils, juntament amb l'Associació Espanyola d'Assessors Fiscals, sol·licitant una sèrie de millores pràctiques i normatives a l'Administració. Donat l'escàs èxit d'aquestes propostes, i sense perjudici de continuar defensant davant les noves autoritats fiscals, s'ha encarregat un dictamen jurídic sobre l'adequació a dret del règim de les NEO. Aquest dictamen, realitzat pel catedràtic de Dret Financer i Tributari de la Universitat de Barcelona, Dr. Luis Alonso González, conclou que existeixen en les normes reguladores de les NEO serioses contravencions de l'ordenament jurídic i de la Constitució.

Així mateix, el COGAC posa a disposició dels seus col·legiats dos models de recurs per utilitzar en cas que es consideri convenient impugnar les notificacions rebudes mitjançant DEH. Es tracta d'una sol•licitud expressa d'exclusió del sistema de DEH per raons de fet i / o de dret i, també, d'un recurs contra providència de constrenyiment. S'estima que aquests són els dos supòsits en què pot ser més efectiu la seva utilització.

La plataforma integrada pels Col·legis i entitats esmentats anteriorment considera que l'aposta per les tecnologies és, sens dubte, l'única opció possible de futur en les relacions entre Administració i administrats. No obstant això, aquests avenços no es poden fer sense respectar els drets dels ciutadans i sense atendre a la realitat en què vivim.

Descarregar documentació:

 
 
Cerca el teu Gestor Administratiu
Seu Central

Plaça Urquinaona, 6. 6a planta.
08010 Barcelona
Tel.: 93 317 06 86.

Delegació GIRONA

C/ Santa Eugènia 11, 1r B
17005 Girona.
Tel.: 972 22 37 01

Delegació LLEIDA

Avinguda Joana Raspall 6, 1r
25002 Lleida.
Tel.: 973 28 81 37

Patrocinadors
  • Banc Sabadell
  • Egarsat Prevención
  • Mutualidad de Gestores Administrativos
  • Ferrer & Ojeda
  • Mútua General de Catalunya
Som membres de
  • ACCID
  • Fundación Empresa & Clima
  • Consejo General de Colegios de Gestores Administrativos de España
  • Intercol·legial
  • Gremi del Motor
  • Barcelona + Sostenible
Solidaris amb
  • Creu Roja
  • Fundación Once
 
Protectors de
  • Fundació Romea per a les Arts Escèniques
  • Òmnium Cultural
Col·laboradors
  • amec

Recomanacions per a l'us correcte del site, Firefox 7+, Internet Explorer 7+, Chrome, Adobe Reader X.

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació.
Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Més informació aquí.

ACCEPTAR