L’ECONOMIA I L’EMPRESAPROFESSIONALS DEL DRET, L’ECONOMIA I L’EMPRESA
banner 1 banner 2 banner 3 banner 4 banner 5
sóc a > notícies actualitat
 
foto noticia

Comunicat 42. DUN 2015 - Al·legacions 2015: acord a tres parts

13-05-2015

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural ens ha fet arribar una comunicació sobre El manual d’al•legacions:

“Atès que hi ha un nou tipus d’al•legacions, us informen que:

Referent a les al•legacions d’assignació als drets de pagament bàsic, us enviem, adjunt, un model d’acord a tres parts (arrendadora, arrendatària 1 i arrendatària2/ compradora) , mitjançant el qual s’acorda el traspàs definitiu de drets entre l’arrendatari de terres que finalitza un contracte d’arrendament i el nou comprador o arrendatari d’aquestes terres (pàg. 9 versió.2 del manual d’al•legacions adjunt).

L’acord signat s’ha de presentar, juntament amb la resta de documentació requerida per aquest cas, a l’oficina comarcal gestora de la DUN del comprador o arrendatari final de les terres.

Cal tenir en compte que aquest nou cas respon a situacions que en un principi es resolien mitjançant un sotsarrendament. En ambdós casos el traspàs és directe entre arrendataris, sense necessitat d’informatitzar cap “traspàs anterior” amb el propietari, fet que comporta que a aquest últim (propietari) no se li exigeixi la condició d’agricultor actiu.

Tanmateix, en aquest cas el traspàs amb acord a tres parts entre arrendataris és definiu, a diferència del sotsarrendament, on els drets s’assignen al sotsarrendador i els cobra el sotsarrendatari mentre dura la relació contractual. Els sotsarrendaments però presentats i degudament documentats, no cal que es recondueixin a aquest nou cas.

Per altra banda hem detectat que s’estan presentant un gran nombre d’al•legacions amb una documentació que no s’adequa al cas sol•licitat. Us recordem que cal seguir el “Manual per la tramitació d’al•legacions a l’assignació de drets de pagament bàsic” d’acord amb la versió 2 actualitzada a la WEB, i que en cas de dubte ens podeu fer arribar les vostres consultes a l’adreça de correu pagunic@gencat.cat.”

Descarregar documentació:

 
 
Cerca el teu Gestor Administratiu
Seu Central

Plaça Urquinaona, 6. 6a planta.
08010 Barcelona
Tel.: 93 317 06 86.

Delegació GIRONA

C/ Santa Eugènia 11, 1r B
17005 Girona.
Tel.: 972 22 37 01

Delegació LLEIDA

Avinguda Joana Raspall 6, 1r
25002 Lleida.
Tel.: 973 28 81 37

Patrocinadors
  • Banc Sabadell
  • Egarsat Prevención
  • Mutualidad de Gestores Administrativos
  • Ferrer & Ojeda
  • Mútua General de Catalunya
Som membres de
  • ACCID
  • Fundación Empresa & Clima
  • Consejo General de Colegios de Gestores Administrativos de España
  • Intercol·legial
  • Gremi del Motor
  • Barcelona + Sostenible
Solidaris amb
  • Creu Roja
  • Fundación Once
 
Protectors de
  • Fundació Romea per a les Arts Escèniques
  • Òmnium Cultural
Col·laboradors
  • amec

Recomanacions per a l'us correcte del site, Firefox 7+, Internet Explorer 7+, Chrome, Adobe Reader X.

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació.
Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Més informació aquí.

ACCEPTAR