L’ECONOMIA I L’EMPRESAPROFESSIONALS DEL DRET, L’ECONOMIA I L’EMPRESA
banner 1 banner 2 banner 3 banner 4 banner 5
sóc a > notícies actualitat
 
foto noticia

Nous subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Agència Tributària (Llei 39/2015)

28-09-2016

L'Agència Tributària ha publicat al seu web informació sobre la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que entrarà en vigor el proper 2 d'octubre de 2016.

Aquesta Llei obliga, entre altres, a les persones jurídiques i a les entitats sense personalitat jurídica a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques. Entre les entitats sense personalitat jurídica s'inclouen les comunitats de béns, les herències jacents i les comunitats de propietaris.

Aquesta relació electrònica comprèn tant les notificacions com la presentació de documents i sol·licituds a través de registre.

La presentació de declaracions i autoliquidacions es continuarà fent com fins a ara, per no estar afectada per la Llei 39/2015.

Les presentacions de documents i sol·licituds dirigits a l'Agència Tributària han de realitzar-se obligatòriament a través del registre electrònic (www.agenciatributaria.gob.es).

En l'àmbit duaner, tots els operadors econòmics (persones físiques o jurídiques que es relacionen amb l'Administració per a l'aplicació de la legislació duanera en el desenvolupament d'una activitat professional) han d'efectuar la presentació dels documents i sol·licituds previstos en la legislació duanera obligatòriament a través del registre electrònic (www.agenciatributaria.gob.es), excloent-se únicament les excepcions establertes en el Codi Duaner de la Unió i en els Reglaments que el desenvolupen.

L'incompliment d'aquesta obligació pot ser constitutiu de la infracció tributària prevista en l'article 199 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, que estableix la imposició d'una sanció consistent en multa pecuniària fixa de 250 euros.

S'exclouen d'aquesta obligació de presentació per via electrònica les excepcions previstes a la resta de la normativa vigent que obliguen a la presentació en paper o suport físic (originals d'avals, documents notarials, judicials, etc.).

 

Font: www.agenciatributaria.gob.es

 
 
Cerca el teu Gestor Administratiu
Seu Central

Plaça Urquinaona, 6. 6a planta.
08010 Barcelona
Tel.: 93 317 06 86.

Delegació GIRONA

C/ Santa Eugènia 11, 1r B
17005 Girona.
Tel.: 972 22 37 01

Delegació LLEIDA

Avinguda Joana Raspall 6, 1r
25002 Lleida.
Tel.: 973 28 81 37

Patrocinadors
  • Banc Sabadell
  • Egarsat Prevención
  • Mutualidad de Gestores Administrativos
  • Ferrer & Ojeda
  • Mútua General de Catalunya
Som membres de
  • ACCID
  • Fundación Empresa & Clima
  • Consejo General de Colegios de Gestores Administrativos de España
  • Intercol·legial
  • Gremi del Motor
  • Barcelona + Sostenible
Solidaris amb
  • Creu Roja
  • Fundación Once
 
Protectors de
  • Fundació Romea per a les Arts Escèniques
  • Òmnium Cultural
Col·laboradors
  • amec

Recomanacions per a l'us correcte del site, Firefox 7+, Internet Explorer 7+, Chrome, Adobe Reader X.

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació.
Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Més informació aquí.

ACCEPTAR