Les Gestories catalanes garanteixen el servei als seus clients malgrat que estan desbordades

23-03-2020

El Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya ha emès un missatge de tranquil·litat i ha afirmat que les gestories catalanes estan preparades per poder donar servei als seus clients “en un moment on, més que mai, les pimes i els autònoms necessiten d’ assessorament i gestió experta per pal·liar al màxim les conseqüències d’una situació del tot extraordinària”, afirma el seu president, Alfonso Lluzar.

Lluzar, reconeix que les gestories estan desbordades de consultes però que comptem amb les eines telemàtiques necessàries per treballar amb eficàcia malgrat que els seus equips hagin de fer teletreball per la seguretat dels seus empleats i per garantir la continuïtat de la seva activitat.

Des del Col·legi de Gestors Administratius s’estima que més d’un 60% dels seus clients es veuran obligats a presentar un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) durant les pròximes setmanes. “Una conseqüència que afectarà a tots els sectors per igual, una cosa que mai havíem vist”, afirma el seu president.

Més transparència i ajornar els terminis

Per poder donar una millor resposta als empresaris i autònoms afectats, el Col·legi reclama més transparència en les mesures anunciades pel Govern de l’Estat, ja que encara no s’han aclarit molts dubtes sobre com aplicar-les i això alenteix la gestió de molts tràmits importants per la supervivència de les empreses i la tranquil·litat dels treballadors afectats.

També reclamen l’exempció del pagament de la quota de la Seguretat Sociali l’ampliació dels terminis per a la presentació d’impostos: de les declaracions trimestrals (IVA, Societats, IRPF...) o la presentació del model 720 de béns i drets a l’estranger. Tanmateix, recorden que es mantenen les dates de la campanya de la declaració de la renda prevista per a l’1 d’abril.

Així mateix incideix en la necessitat de reforçar el suport a aquest col·lectiu perquè representa més del 90% del teixit empresarial al nostre país. “Com més ajudem ara als petits empresaris, més ràpida serà la recuperació econòmica de tot el país”, asseguren.

Alfonso Lluzar també ha recordat que les gestories administratives també són pimes en la seva majoria i que, depenent de la seva àrea d’activitat, poden veure’s afectades per aquesta situació. “En qualsevol cas, malgrat que ara podem tenir un pic de treball important, a mig termini també ens veurem impactats negativament per la paralització econòmica global”, assegura. Lluzar assegura que des del Col·legi de Gestors Administratius s’estan estudiant mesures d’ajuda directa i suport a les gestories.

Descarregar documentació: