Els Gestors Administratius veuen impossible tramitar la prestació d'atur de tots els treballadors afectats pels ERTOS abans del 3 d'abril

28-03-2020

El Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya valora molt negativament el termini aprovat ahir en el Decret Llei 9/20 (article 2.3 i publicat avui al BOE) pel qual es limita al 3 d’abril la data màxima per a comunicar correctament totes les dades dels empleats afectats per les empreses que han presentat un ERTO. “Un pas indispensable per assegurar que podran cobrar la prestació d’atur de forma correcta a partir del mes de maig”, asseguren.

En la tramitació dels ERTOS durant l’estat d’alarma és l’empresa, i per tant el seu gestor, qui ha de recopilar i presentar al Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) un excel amb totes les dades dels treballadors: nom, DNI, telèfon, compte bancari, etc. “Unes dades de les quals no disposem a les gestories i que a més, per ser de caràcter sensible, necessiten un consentiment explícit per part dels empleats”, afirmen des del Col·legi de Gestors Administratius. “Això, sumat al gran volum d’ERTOS que s’han presentat en els darrers 15 dies, fa inviable que sigui possible assolir aquesta data amb totes les dades presentades de forma completa i correcta ”, asseguren.

Els treballadors que s’han vist afectats per un ERTO no podran cobrar la prestació de desocupació durant el mes d’abril, ja que el SEPE ha mantingut la seva norma de tancar les peticions el dia 25 del mes anterior (és a dir, ara ho ha fet el 25 de març). “Amb més raó, si els treballadors no podran cobrar fins al 10 de maig, no entenem que el termini per presentar les dades finalitzi el 3 d’abril i no el 25 com és habitual” opinen des del Col·legi.

Més del 70% dels clients dels Gestors Administratius han presentat un ERTO “i de molts d’ells, encara no tenim la confirmació expressa de que ha estat aprovat perquè no ens ho han comunicat i ho hem de donar per fet per “silenci positiu” i presentar les dades igualment”, afirmen.

Descarregar documentació:

• Tirant lo blanch