Els Gestors Administratius detecten un error tècnic que pot deixar sense cobrar l'atur a molts treballadors afectats per un ERTO

30-03-2020

El Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya ha detectat un error tècnic al sistema de petició dels ERTOS dissenyat pel Govern Central: la sol·licitud on s’assigna a cada ERTO un número de referència necessari per tramitar l’atur dels seus empleats només contempla quatre dígits, i per tant, únicament podran sol·licitar-lo les primeres 9.999 empreses. Per això, demanen que s’ampliï aquesta referència a més dígits, ja que només a Catalunya ja hi ha més de 65.000 empreses que han presentat un ERTO i que ara han de tramitar la prestació d’atur dels seus empleats.

Des del Col·legi ja es va denunciar que les empreses només comptem fins al 3 d’abril per fer la petició de la prestació d’atur dels seus treballadors, un termini que consideren “insuficient perquè les empreses puguin presentar correctament totes les dades dels seus treballadors amb dret a la prestació. Si a més no ho podem fer perquè un problema tècnic ens ho impedeix, encara hi ha més risc que molts treballadors no puguin començar a cobrar la seva prestació per desocupació el 10 de maig”, consideren.

Recorden que els treballadors que s’han vist afectats per un ERTO no podran cobrar la prestació de desocupació durant el mes d’abril, ja que el Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE)  ha mantingut la seva norma de tancar les peticions el dia 25 del mes anterior (és a dir, ara ho ha fet el 25 de març). “Amb més raó, si els treballadors no podran cobrar fins al 10 de maig, no entenem que el termini per presentar les dades finalitzi el 3 d’abril i no el 25 com és habitual” opinen des del Col·legi.

Els autònoms

Els Gestors Administratius també estan donant suport als autònoms que han de tramitar la prestació per cessament d’activitat a través de les seves Mútues. “Les gestories estem al seu costat per ajudar-los a complimentar la informació que els demanen perquè puguin començar a cobrar aquest subsidi com més aviat millor”, afirmen.

Descarregar documentació:

• Tirant lo blanch