L’ECONOMIA I L’EMPRESAPROFESSIONALS DEL DRET, L’ECONOMIA I L’EMPRESA
banner 1 banner 2 banner 3 banner 4 banner 5
sóc a > premsa
 
foto noticia

Els Gestors Administratius veuen ineludible un ajornament en els terminis de les declaracions trimestrals de pimes i autònoms

08-04-2020

Donada l’extensió de l’estat d’alarma fins el proper 26 d’abril, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya veu ineludible un ajornament dels terminis per presentar les declaracions trimestrals fins el 31 de maig. “La majoria de pimes i autònoms no comptem amb les eines necessàries per gestionar la seva comptabilitat de forma informatitzada  i no la poden fer arribar a la seva gestoria per les limitacions actuals en la mobilitat. És més, molts d’ells necessiten recuperar documentació del seus proveïdors i clients que a la vegada també són petits  empresaris en les mateixes circumstàncies”, asseguren des del Col·legi. “Això suposarà que molts  petits empresaris i autònoms no podran presentar-la o bé no ho podran fer correctament perquè  els hi mancarà informació essencial”, afegeixen. “No veiem compatible el confinament amb haver de fer front a una obligació tributària que pot suposar desplaçaments i tràfec de documentació innecessaris i per tant, un risc per a la propagació del Covid-19”.

Des del Col·legi de Gestors recorden que no presentar les declaracions o fer-lo de forma incorrecte pot comportar recàrrecs que van del 5% al 20% si es rectifica o es presenta fora de termini de forma voluntària i de fins al 50% si és Hisenda qui comunica l’error. 

El termini oficial per presentar les declaracions trimestrals (IVA, retencions i pagaments acompte) finalitza el 20 d’abril. “Aquest termini s’avança al 15 d’abril per fer el pagament domiciliat. Si no s’arriba a temps, llavors serà necessari fer noves gestions amb les entitats bancàries per fer l’ingrés, el que pot suposar un moviment de persones innecessaris en la situació actual”, argumenten. 

Es preveuen molts ajornaments

Els Gestors Administratius preveuen que la majoria de pimes i autònoms demanaran un ajornament en el pagament d’aquests impostos, una mesura que sí ha contemplat el Govern Central. “El problema és que per sol·licitar un ajornament és necessari fer la presentació primer, per la qual cosa, el problema de fons no queda ni de lluny resolt” afirmen des del Col·legi. 

Descarregar documentació:

 
 
Cerca el teu Gestor Administratiu
Seu Central

Plaça Urquinaona, 6. 6a planta.
08010 Barcelona
Tel.: 93 317 06 86.

Delegació GIRONA

C/ Santa Eugènia 11, 1r B
17005 Girona.
Tel.: 972 22 37 01

Delegació LLEIDA

Avinguda Joana Raspall 6, 1r
25002 Lleida.
Tel.: 973 28 81 37

Som membres de
  • ACCID
  • Fundación Empresa & Clima
  • Consejo General de Colegios de Gestores Administrativos de España
  • Intercol·legial
  • Gremi del Motor
  • Barcelona + Sostenible
Solidaris amb
  • Creu Roja
  • Fundación Once
Protectors de
  • Fundació Romea per a les Arts Escèniques
  • Òmnium Cultural
Col·laboradors
  • amec
Patrocinadors
  • Mutualidad de Gestores Administrativos
  • Ferrer & Ojeda
  • Mútua General de Catalunya
  • Tirant lo blanch
  • Banc Sabadell

Recomanacions per a l'us correcte del site, Firefox 7+, Internet Explorer 7+, Chrome, Adobe Reader X.

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació.
Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Més informació aquí.

ACCEPTAR