L’ECONOMIA I L’EMPRESAPROFESSIONALS DEL DRET, L’ECONOMIA I L’EMPRESA
banner 1 banner 2 banner 3 banner 4 banner 5
sóc a > premsa
 
foto noticia

Els Gestors Administratius denuncien que el termini per demanar les ajudes hagi començat a les 12 de la nit

30-04-2020

El Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya vol fer públic la seva disconformitat amb el fet que el termini per demanar les ajudes de la Generalitat per al petit comerç hagi començat avui a les 12 de la nit, ja que quatre de les set línies d’ajuda es concedeixen per ordre de petició fins que s’exhaureixi el pressupost. “Això ha suposat que les gestories hagin estat treballant de matinada per garantir que els petits empresaris més necessitats podien accedir a aquestes subvencions”, afirmen des del Col·legi. “Per fer la petició correctament a vegades és necessari consultar alguna dada amb l’empresari i l’autònom, cosa que no hem pogut fer, ja que l’objectiu era arribar a temps”.

Les subvencions del Pla d’Ajuts del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat va dirigit a autònoms, pimes i microempreses de comerçal detall i serveis, artesania i moda que han tancat per causa de la declaració de l’estat d’alarma o bé han reduït el 70% de la facturació en els mesos de març i abril. “Són empreses molt petites que necessiten de l’ajuda d’un gestor per fer aquest tipus de gestions, ja que només es poden realitzar de forma telemàtica. Per tant, una vegada més, malgrat tot el suport que estan donant les gestories en aquesta situació, no s’ha tingut en compte la nostrarealitat per ajudar els empresaris”, expliquen des del Col·legi.

A més, aquestes ajudes només es poden sol·licitar amb el certificat digital de l’empresari o de l’autònom. “S’hauria de permetre que els col·laboradors socials, com els gestors administratius, els poguéssim presentar de la mateixa forma que els impostos per facilitar la gestió”, indiquen des del Col·legi.

El mateix passa amb l’ajut de 200€ de la prestació d’urgència per a subministraments bàsics per a persones afectades per la COVID 19, que ho han de presentar amb idCAt Mòbil o amb un certificat digital. Els treballadors es troben amb moltes dificultats per presentar la sol·licitud electrònicament, ja que normalment ho fan de forma presencial a les oficines de Benestar Social.

Des del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya volen recordar que els gestors administratius també són empresaris que han vist alterada la seva activitat i forma de treballar (teletreball, personal malalt) durant aquesta situació.

Descarregar documentació:

 
 
Cerca el teu Gestor Administratiu
Seu Central

Plaça Urquinaona, 6. 6a planta.
08010 Barcelona
Tel.: 93 317 06 86.

Delegació GIRONA

C/ Santa Eugènia 11, 1r B
17005 Girona.
Tel.: 972 22 37 01

Delegació LLEIDA

Avinguda Joana Raspall 6, 1r
25002 Lleida.
Tel.: 973 28 81 37

Som membres de
  • ACCID
  • Fundación Empresa & Clima
  • Consejo General de Colegios de Gestores Administrativos de España
  • Intercol·legial
  • Gremi del Motor
  • Barcelona + Sostenible
Solidaris amb
  • Creu Roja
  • Fundación Once
Protectors de
  • Fundació Romea per a les Arts Escèniques
  • Òmnium Cultural
Col·laboradors
  • amec
Patrocinadors
  • Mutualidad de Gestores Administrativos
  • Ferrer & Ojeda
  • Mútua General de Catalunya
  • Tirant lo blanch
  • Banc Sabadell

Recomanacions per a l'us correcte del site, Firefox 7+, Internet Explorer 7+, Chrome, Adobe Reader X.

Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la seva navegació i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències, generada a partir de les seves pautes de navegació.
Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Més informació aquí.

ACCEPTAR