3 de cada 4 afectats pels ERTO encara esperen la rectificació de la seva declaració de la renda per part d'Hisenda

22-12-2021

Els Gestors Administratius de Catalunya denuncien que, gairebé sis mesos després de finalitzar la Campanya de la Renda 2021, 3 de cada 4 afectats per un ERTO encara no han rebut resposta per part de l’Agència Tributària sobre la rectificació de la seva declaració. Aquestes rectificacions són “a tornar”, és a dir, són a favor del contribuent perquè va pagar de més o se’ls va tornar de menys del que realment els pertanyia. “Però ni tan sols les que es van realitzar dins de termini, abans que acabés la campanya de la renda, han rebut la devolució”, indiquen.

Aquests professionals ja van assenyalar que prop del 70% de les declaracions de la renda de treballadors en ERTO s’havien presentat de forma incorrecta, per la qual cosa, molts d’aquests contribuents van haver de regularitzar la seva declaració una vegada presentada. La falta de dades actualitzades per part del SEPE va ser la causa principal. “Molts d’aquests errors encara no s’han solucionat per la qual cosa creiem que aquesta situació es repetirà a la propera campanya de la renda a la qual es declararan les dades d’aquest any que està a punt d’acabar”.

Des del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya asseguren que aquesta laxitud de l’Administració Tributària a l’hora de donar resposta davant una rectificació no és nova i també afecta altres tipus de contribuents. “No obstant això, creiem que els ciutadans afectats per ERTO es van trobar en una situació excepcional, molt complicada i aliena a la seva voluntat, per la qual cosa no entenem que l’Agència Tributària no hagi resolt encara els seus requeriments”, afirmen.

Falta d’informació i atenció

Aquests professionals corroboren que “intentar consultar l’estat del teu expedient és molt complicat: per Internet és gairebé impossible i aconseguir una cita presencial a una oficina és encara molt complicat”. En aquest sentit, els Gestors Administratius afirmen que la falta d’atenció presencial al ciutadà a totes les administracions, comprensible durant l’època més dura de la pandèmia, “s’ha generalitzat i sembla que ha vingut per quedar-se. Per això, demanem un pla global de recuperació de l’atenció personal que no quedi indefens als ciutadans que no saben o no poden fer les seves consultes online”.

Descarregar documentació:

C/ Cristòfol Grober, 3, entresol.

Avinguda Joana Raspall 6, 1r.

• Tirant lo blanch