Un registre per evitar el robatori de bicicletes

22-01-2014

Cada vegada és més habitual l’ús de la bicicleta per a la mobilitat diària, fet que va impulsar la creació de la Red de Ciudades por la Bicicleta, una xarxa de municipis que, entre altres accions, ha impulsat la creació del Biciregistro, un sistema informatiu estatal de registre de bicicletes que permet identificar la bicicleta i, en cas de robatori, incrementar les probabilitats de recuperar-la.

A cada bicicleta registrada se li atorga un codi identificatiu exclusiu. El gestor administratiu registra la bicicleta del client en el Biciregistre i lliura al propietari del vehicle d’un kit d’adhesius especials en els que consta el número assignat, per marcar el bastidor de la bicicleta.

La disminució de robatoris s'aconsegueix gràcies a un registre normalitzat i únic per a cada bicicleta, que recull totes les dades en un llistat a nivell nacional, i identifica cadascuna de les bicicletes a través d'uns adhesius de registre.

Aquests adhesius estan fabricades en material de molt difícil extracció que, en cas d'agressió, deixa el codi gravat al bastidor, visible sota llum ultraviolada.

“El Registre de Bicicletes dificulta el comerç il·legal i possibilita la recuperació d'una bicicleta robada o extraviada”, destaca Alfonso Lluzar, president del Col·legi de Gestors Administratius de Catalunya.

pdf Descarregar nota de premsa

• Intermega