Els gestors administratius consideren injusta la normativa per la qual els aturats emigrants perden la cobertura sanitària

22-01-2014

Els gestors administratius estimen que la nova norma per la qual els aturats emigrants perden el dret a la sanitat als 90 dies de viure fora del país, crea desigualtat sobretot entre els més joves. Segons els Gestors, vivim uns temps en què caldria facilitar els tràmits a tots els aturats espanyols que surten a l'estranger a provar sort. A continuació es plantegen unes situacions que no han tingut una contestació clara i concisa amb les persones a les quals els gestors s'han dirigit.

Els gestors administratius consideren que la nova norma planteja més interrogants que respostes. Per exemple es pregunten: què passa amb l'emigrant espanyol a l'atur que porta més de tres mesos a l'estranger i no troba feina i malalta? És obvi que els serveis sanitaris del país on resideixi li van a atendre, sí, però haurà d'abonar la factura No és injust fer-li pagar per una cosa que a Espanya tindria cobert?

També es pregunten per què s'aplica aquesta normativa als joves que cursen estudis no homologats fora del nostre país, oa aquells que estan sense una beca, si la pràctica totalitat d'ells figuren com a beneficiaris de la targeta sanitària. Consideren que se'ls fa un greuge amb els estudiants Erasmus, i que per obligació hauran de contractar una assegurança privada.

Els gestors administratius assenyalen que el fet que hagin de sol•licitar els emigrants, un cop de tornada a Espanya, el reconeixement del dret davant l'Institut Nacional de la Seguretat Social, no fa sinó carregar de treball als organismes públics de manera innecessària. Així mateix, es qüestiona si totes les comunitats autònomes van a actuar de la mateixa manera i van a reactivar la targeta amb la mateixa celeritat, o està disposat el Ministeri a redactar normes d'obligat compliment.

Els gestors administratius en l'actualitat s'han convertit en assessors integrals per a persones físiques, autònoms, pimes i grans empreses. El desenvolupament tecnològic i els convenis signats amb les diferents administracions els han dotat d'enormes capacitats i en interlocutors especialitzats en tots els temes relacionats amb Hisenda, la Seguretat Social, Trànsit i els registres.

pdf Descarregar nota de premsa