Operació "Arian" empreses fictícies i frau a la Seguretat Social: Nota d'aclariment respecte a l'ús del terme gestoria

13-05-2014

Arran de la informació publicada en diferents mitjans de comunicació referent a les accions realitzades per la Direcció General de la Policia sobre la detenció i imputació de 641 persones per frau a l’erari públic que superen els 7,7 milions d’euros, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya vol manifestar que la gestoria de Barcelona i de Mataró a les que es fa referència no són gestories administratives, ja que no compten amb un gestor administratiu col·legiat.

Per aquest motiu, en la mesura que sigui possible, us demanem que utilitzeu el terme gestor amb cura i precisió.

Us recordem que per poder exercir de gestor administratiu cal ser llicenciat en Dret, Ciències econòmiques i empresarials, Ciències polítiques i sociologia, Administració i direcció d'empreses, Econòmiques, Ciències polítiques i de l'Administració, o estar en possessió d’un altre títol declarat equivalent a algun dels anteriors, i superar les proves d'aptitud que s'exigeixin o acreditar la superació dels màsters universitaris.

La professió de gestor administratiu comporta una sèrie de responsabilitats i obligacions que tots els col·legiats, assumeixen seguint el que marca el codi deontològic del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya, fet que dóna garanties de què ens trobem davant d’un professional.

A causa del mal us que alguns mitjans han fet del terme “gestor administratiu” o “gestoria”, els professionals que exerceixen aquesta professió demanen que abans d’utilitzar el terme “gestor administratiu” realment es comprovi, a través del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya, que la persona ho és i està col·legiada.

A la vegada, us recordem que podeu consultar la relació de gestors administratius col·legiats a través del registre de Gestors Administratius o bé al cercador del web del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya.

• Intermega