Presentació del llibre "La situació jurídica dels immigrants irregulars a Espanya"

28-05-2015

El 27 de maig va tenir lloc la presentació del llibre del Dr. Marc Giménez Bachmann, ponent de la comissió d’estrangeria del COGAC, a l’auditori del Banc de Sabadell a Barcelona.

El Dr. Ramon Viñas, catedràtic de Dret Internacional Privat de la UB, va estar l’encarregat de fer la presentació de l’obra que ha definit com “un bon llibre, dels que s’obre amb expectació, es llegeix detalladament i es tanca amb fruïció”. El Dr. Viñas ha destacat la tasca investigadora de l’autor gràcies a la qual es va conduint al lector pel sistema jurídic d’immigració des del seus orígens fins a l’actualitat.

Per la seva part, Marc Giménez va explicar que el llibre parteix d’un exhaustiu anàlisi de com ha anat evolucionant la normativa en matèria d’estrangeria a Espanya, “evolució que ha estat el resultat d’adaptar la legislació a les necessitats socials de cada moment, des de la primera llei de l’any 85 fins a l’actual”.

Així mateix, l’autor va fer una pinzellada de les conclusions i les diferents solucions que es proposen al llibre, fent especial esmena a les autoritzacions de residència per circumstàncies excepcionals (arrelaments) com a tret diferenciador del nostre sistema. “Totes les lleis d’estrangeria tenen un objectiu clar: la gestió dels fluxos migratoris i evitar grans bosses d’immigrants en situació irregular, cosa que no s’ha aconseguit fins ara”, ha comentat Giménez, que porta més de 20 anys de professió especialitzat en aquesta àrea. La falta d’una política d’immigració comuna per a tota l’UE o un sistema probatori que dificulta la seva aplicació per part de l’administració, han estat dues de les conclusions més destacades.

La cloenda de l’acte va estar a càrrec d’Alfonso Lluzar, president del COGAC, el qual va afirmar que “ningú millor que el Dr. Giménez per escriure aquesta obra, ja que és d’uns dels màxims experts en aquesta matèria”. El president també va voler destacar que aquesta és la cinquena obra que s’impulsa des del Col•legi “com un acte de responsabilitat corporativa per el qual intentem retornar a la societat una part del que ens ofereix en forma de treballs d’investigació que aportin propostes de millora del nostre ordenament jurídic, amb el qual els gestors treballen cada dia”.

• Intermega